Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

∆ The Harry Potter Tag ∆

Av elvira - 10 augusti 2014 15:00

När ni läser detta inlägg är jag i stugan och detta är ett tidsinställt inlägg. Hej! I detta inlägg hade jag tänkt att göra en Harry Potter tag! Jag var ju besatt av Harry potter för ett tag sen eller jag är fortfarande haha så jag tänkte göra en tag då eftersom jag har gjort en Hunger Games och Pretty little liars tag!


1. Favorit bok?: De vises sten!


2. Favorit film?: Haha också de vises sten eller Halvblodsprinsen den var väldigt bra.


3: Minst favorit bok?: De alla är jävligt bra.


4. Minst favorit film?: De alla är också jävligt bra och det är ett svårt val, men Harry Potter och den flammande bägaren var inte den bästa.


5. Delar av böckerna/filmerna som fick dig att gråta?: Den flashbacken på Snape och Harrys mamma och när Dumbledore dog.


6. Twilight Vs Harry potter?: Självklart Harry potter! 


7. Om du kunde vara tillsammans med en av Harry Potter karaktärerna vem skulle det vara?: Harry!


8. Favorit karaktär?: Jag gillar Hermione, Harry, Snape en hel del karaktärer!


9. Vad skulle din patronus vara?: Jag gjorde ett test och jag var en räv men skulle vilja vara en älg som Harry eller...en Mockingjay :D


10. Om du kunde ha Uppståndelse stenen, osynlighets manteln eller Elder trollspöt villket skulle du välja?: Det hade varit kul att återuppliva någon du har miste om och älskade jätte mycket, det hade också varit kul med en osynlighets manteln och elder trollspöt men...kanske trollspöt.


11. Är du upprörd för att några av delarna inte kom upp i filmerna?: Lite är man ju det men filmerna är ju fantastiska! <3


12. Vilket hus skulle du vilja vara inuti?: Kanske Lunas hus den var cool fast läskig :D


13. Favorit ämne på Hogwarts?: Försvar mot svartkonster!


14. Favorit professor?: Snigelhorn tror jag han är roligt haha.


15. Om du kunde träffa någon skådesplerare från Harry Potter vem skulle det vara?: Emma Watson (Hermione) eller Daniel Radcliffe (Harry)


16. Om du kunde göra en trollformel i verkliga livet vilket skulle det vara?: Jag vet inte det finns många att välja på bara någon trollformel för försvar eller något.


17. Har du spelat några av tv-spelen?: Nepp tyvär inte.


18. Om du var i Qudditch teamet vilket position skulle du spela?: Första sökande. (First Seeker)


19. Var du nöjd med slutet?: Japp det var jag Voldermort är borta och Harry och de andra har det bra. Men nu när det ska göra en ny som inte är baserad på ett av böckerna vet jag inte hur det blir plus nu när Voldermort är borta och han har dom försökt förgöra sen början. Men aja jag är lycklig att det kommer en till!! <3


20. Hur mycket betyder Harry Potter för dig?: Harry potter betyder mycket för mig den är bara så bra och så attraherande. Det är en fantastisk saga och desto fler som gillar filmerna kommer älska böckerna och det ökar läsandet! Jag älskar Harry Potter och kommer vara en Potterhead länge till

Detta var min Harry Potter tag! Har velat göra den länge och nu passade det då jag ska vara bortrest. Hoppas ni tyckte om det vi hörs <3


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elvira - 13 mars 2015 22:44

Hej..det var ett tag sen huh? Jag är jätte ledsen och även för att jag inte har sagt något. Men jag kanske funderar på att sluta med att blogga eller kanske bara ta en paus. Jag vet inte varför riktigt...jag vill gärna försöka men det kanske kommer d...

Av elvira - 21 januari 2015 20:27


Av elvira - 15 januari 2015 22:52


Av elvira - 15 januari 2015 22:49

Hej! Ledsen för inget inlägg på sistone. Jag verkar bara inte haft intresset eller ork till att blogga. Det kanske kommer bli så ett tag men inlägg kommer iallafall! Igår var det lika komplicerat väder som idag. Igår regnade det, sedan slutade, se...

Av elvira - 1 januari 2015 23:20

Hej! Vi har ju inge setts sedan 2014? Haha. Japp nu är det 2015. Jag kommer säkert fortfarande skriva 2014 och december i skolan haha. Men ja, mitt nyårsafton var rätt hyfsat. Emina kom som vanligt och sovde över, vi åt, dansade, lyssnade på musik oc...

Presentation

Vas happenin'

Jag heter Elvira men blir oftast kallad för Elle!Jag är 12 år gammal och jag driver denna blogg.

Dagliga uppdateringar om min vardag + videos. Sätt er bekvämt och enjoy!

Fråga mig

52 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

One Direction
Zayn Malik

Ovido - Quiz & Flashcards